2008-06-01

Grillbröd 1

Idag grillade jag och mina vänner ute i naturen.
Och till detta borde ju ha någon slags baguette, det vet ju alla.

Jag hade dragit igång både vete- och råg-suren.
Veten är ju en kraftig sak, bubblar som en tok.
Rågen är en lite tröttare varelse, det ser mest ut som någon slags äckligt te.


Det är varmt nu, i skuggan var det runt 30. Jag satte degen att jäsa vid fönstret, i solen. Den blev 4-5 gånger större på 4 timmar!














Jag gjorde ett par baguetter (och några matbullar). Baguetterna ligger mellan rullar av tidningspapper, enligt Martins o-patenterade metod.
Och bröden blev både snygga och uppskattade av grill-deltagarna.


Och dessutom vill jag visa upp den snygga äggröran jag gjorde till lunch idag.
Ägg, vatten, grädde och ett par dl riven parmensanost. Mmmmm.
/L

Inga kommentarer: