2008-06-16

Misslyckat

Ganska ofta får jag vilda idéer.
Och om det inte är några oskyldiga som drabbas, dvs det är bara jag som ska äta, brukar jag släppa hämningarna och testa vilt.

När jag skulle äta lunch i lördags hade jag en liter jordgubbar kvar sedan fredagen.
"Hmmm. Jordgubbsäggröra?"

Jag hackade ungefär en halv liter jordgubbar, lät de koka ihop lite i pannan.



Sen hälde jag i några ägg och rörde runt lite.
Det började se ut som jordgubbs-yoghurt.
Nu började jag bli lite skeptiskt, men ser äckligt ut kan ju vara gott.


Jag smakade.


Det smakade "mjäkigt". Som jordgubbs-yoghurt, fast den jättesnälla barnmatsvarianten.

Efter att ha funderat lite, åkte det ner i soptunnan.
Det är inte ofta jag kastar mina försök, men ibland är det det bästa alternativet.

Sen gjorde jag något annat istället, inte heller helt snyggt. :)

/L

Inga kommentarer: