2008-08-31

Hålslev

Jag köpte en hålslev på Ikea i veckan.
Än så länge är jag mycket nöjd med köpet.

Jag har börjat att, enligt tips från Heat som jag läste i vintras, låta pastan koka den sista minuter/minuterna i sås-kastrullen.
Då är det lite jobbigt att ta fram durkslaget. (Egentligen absurt, det är väl lika jobbigt som vanligt, men det känns rimligt när jag står vid spisen.)Hålsleven fungerar ju utmärkt som "en-hands-durkslag".Idag gjorde jag en sås på två små lökar, finstrimmad rotselleri (mer användning för mandolinen), en klick curry-pasta och en burk sardiner. Jag använde en burk sandiner i olja och citronsaft som jag köpt i en "invandrarbutik". Sardiner i tomatsås hade säkert fungerat även om såsen hade blivit rödare.Så när pastan började närma sig klart så flyttar man över den till såsen. Rör om. Låter puttra ytterligare en minut eller två. (Om såsen verkar för tunn är det bara att spä den med kok-vatten.)

Sen bara att servera!/L

Inga kommentarer: