2008-09-11

Blomkålsgryta

Från Årstiderna hade jag fått en riktigt fin, och ganska stor, blomkål.
Den har blivit liggande nu en stund så det var dags att hitta på något.

Jag hade en vag idé om att koka blomkålen med curry och köttfärs. Mot Ica!

När hittade jag grytbitar. Roligare? Jag chansar.

Trimma köttet,
Fräsa köttet.
Ner med 4hg lök och fräs det med.
I med en purjolök, en blomkol i bitar, några morötter och en burk cocktail-tomater.






När väl det kokat ett bra tag, såpass att köttet börjat mjukna, börjar det bli klart.
Dagens idé fick jag från fxcuisine. Jag hade funderat på att göra knödel Istället tog jag det torra brödet, hackat, och hällde ner i grytan. Det fick suga upp vätskan och skapa substans.

Det fungerade!
Ska nog exprimentera mer mot knödelhållet.

/L

Inga kommentarer: