2008-10-03

Svamp och paprika pastasås

Jag var nere i butiken och letade efter en köttbit att steka till middag.

Jag hade egentligen tänkt göra en ganska traditionell svampsås. Lite torkad svamp blandat med några stekta championer. Väl nere i affären hittade jag en ganska liten, fin paprika.

Kan man blanda smaken från svamp med paprika?

Hacka lök och fräs lite.

Skiva några championer och låt dem steka.

Häll på kryddor. Salt, timljan och piri-piri, helst vackert arragnerat. (Som syner har jag ännu inte helt lärt mig vara mästare på makro-läget på kameran.)

Och nu borde championerna börja bli stekta...

Ta paprikan, skär ner i strimlor.
Den ska få fräsa, nästan stekas, med svampen.

 
 När papriken börjat bli färdig,i med lite grädde och låt det koka ihop.
Och gick smakerna ihop?
Nja, paprikan (med lite hjälp bakom kulisserna från piri-pirin) var den stora smaken. Svampen var mest där som viktiga biroller till huvudrollsinnehavaren Paprika.
/L

Inga kommentarer: