2009-12-02

Saffransräkor

Enkel, snabb och lite lyxig middag är precis vad man behöver ibland, efter en dag på jobbet.
Idag kände jag att det var en sån dag.
Mina tankar snurrande kring räkor och saffran på vägen hem.

Väl hemma tog jag ut skärbrädan, hackade en lök som fick fräsa i tillsammans med en gnutta chili. Och ett helt packet saffran.
När löken väl hade blivit mjuk hällde jag ner lite vitvin och lite grädde som fick ligga och bubbla ihop medans jag drog igång och kokade pastan.
När pastan bara hade någon minut kvar fick någon näve frysta, skalade räkor åka ner i såsen.




Sen ner med pastan också.



Den fick ligga där och koka ihop tills jag började mig oroa mig för att räkorna skulle bli överkokta och sega. Nån minut alltså.


 Sen servera på en stor talrik.

En stor talrik med vardagslyx.
 /L

Inga kommentarer: