2009-12-24

Taylors and Jones Blackpudding

Taylors and Jones säljer ju inte bara vanlig korv. Det finns ju annat också. Hängmörat kött, Scottish egg och Blackpudding. Så dagens lunch är något jag, om påsen inte var märkt, skulle identifiera som blodpudding. Nu har jag iof inte växt upp med Beas traditionella svenska blodpudding. Tack vare mina goda föräldrar blev jag istället matad med skånsk blodkorv, den betydligt smakrikare släktingen till vanlig svensk blodpudding.

Det var lite något sånt jag hoppas på i deras Blackpudding. Och den besvarade det.

Strukturmässigt var deras Blackpudding lite mjukare än jag var van. Så när jag skar den i skivor höll den inte riktigt för påfrästningarna. Men det blev mest bra skivor, även om en del blev lite sådär. Fast snyggt blev det inte.





Den smakade ganska mycket som jag hade hoppats.
Om man jämför med den skånska blodkorv som jag känner var det mer svartpeppar, mindre kryddpeppar och mindre socker. Gott! Kul att äntligen få tag på blodpudding som smakar riktigt.
/L

Inga kommentarer: