2010-02-07

Söndagsbrunch: smörgåsar med täcke

Ibland när man vill ha det lite mysigt så hjälper det med ett bra täcke.

Det gäller både i soffan som till söndagsbrunchen.

Idag hade jag lite bra rester kvar. Både bröd från gårdagens lunch och resterna av den gulasch-soppa så jag åt till middag. (Som var så tjock att den borde kallas gulsch-kräm.)

Efter att stått och stirrat in i kylskåpet med öppen dörr en stund slog det mig. Varma mackor med täcke!


Dela två ägg i gulor och vitor.
Vispa vitorna. Vänd ner senap, ägg-gulor och en grabbnäve riven parmesanost med slickepott i vitorna.


Montera:

  • Brödbit
  • Köttmassa
  • En klick äggstanning





Sen in i ugnen under grillen ett par-fem minuter.
(Jag hade timern på två minuter, titta. Två till. titta.)



Sen saknas bara kaffe för att jag ska vara färdig för världens stora frågor.

God söndag!
/L

Inga kommentarer: