2010-07-07

Melonsallad

När jag kom hem idag möttes jag i köket av doften "melon".
Väldigt mycket melon.

Jag har haft en Galiamelon liggande framme i köket några dagar, så när jag kände doften var min första tanke att "nu har melonen ruttnat". Men när jag tittade på den såg jag att den var fräsch. Mogen.

Så melonen blev i bita och blanda med bra saker. Jag hittade en liten rest getost  kylen, i med den och en dryg matsked balsamvinäger! Sen i ett infall tog jag burken med torkade korrianderblad. Kanske en tesked eller så.

Sen hamnade lite annat roligt i; ett par hackade salladslökar, lite halvtorrt bröd från helgens bak samt en aning senap.

Det fick sen stå en stund och dra sig.
(Det enda jag glömde var att ta några av valnötterna från kylen.)




Äten tillsammans med en skiva entrecôte, fantastiskt.



/L


Inga kommentarer: