2010-11-16

En tur till Det goda köket

I helgen var det "Det goda köket" mässan.

På lördagen var där och träffade andra matbloggare. För en tid sedan tog Pia, Stellan, Kinna, och Christopher och drog igång Facebook gruppen Svenska Matboggare. Tillsammans samlades vi i Mässans konferanslokaler och pratade några timmar. Om hur tar bra foton, om moral och etik och lite annat. Mycket trevligt, något jag gärna gör om.

Idag, söndag, var jag där med mina vänner C & E, tillmmans gjorde vi mässlokalerna. Det fanns många som sålde salami, fler än man hade förväntat. Och vin! Mycket vin.
Idag när jag valde min utstyrsel tänkte jag att den här skulle vara bra. 

Min gamla Ravenswood-tröja. Jag plockade upp den för ett par år sedan, när jag tog en biltur igenom Sonoma-dalen med en kompis. En av vingårdarna vi besökta vad Ravenswood. "If you go to the consert, you buy the t-shirt."


Sen när jag gick genom mässhallen råkade jag visst passera Ravens Woods monter. För helt plötsligt var det en man som sprang ikapp mig. "Thank you sir. Thank you for wearing my companys shirt."
Lite oväntat, men trevligt.


Det var Joel Peterson! Grundaren till Ravenswood!

Under de vidare vandringarna hittade vi lite annat roligt:

Lila Citroën som innehåller kaffe

 Sylt, många burkar sylt

"Engelskt" te, från Göteborgstrakten


Baristor som slänger käft.

Italiensk prosciutto skär-maskin

Citron-salt i färgen "apelsin-orange" hos Falksalt

Ganska många korvar

Grapefrukt

En del spännande viner
(Pintas Character var så spännande att måste jag nog skaffa mig en flaska av, även om det inte lanseras på bolaget först i maj. )

/L

Ja, och så plockade jag upp lite roliga saker.
Som Jamie Olivers spagetti.
Men det skriver jag om en annan dag.













4 kommentarer:

KarinW sa...

Hej Leif!
Ja du hade kameran redo på mässan du, min låg i väskan medan jag provsmakade för fullt. Kul med bloggträffen hoppas det blir fler gånger. Nu ska jag kolla in dina recept!
Ha de´/Karin

Anonym sa...

Fina bilder! Jag tycker det var en rätt bra mässomgång i år, glad att vi hann dit och tack igen för "entréstödet"! :)

En pyttedetalj: jag tror inte att The Colonial Tea Company faktiskt är engelskt, även om de verkar göra sitt bästa för att verka som det. :) http://www.thecolonialteacompany.com/ anger deras hemadress till metropolen Hindås, strax öster om Göteborg tydligen.

/E

Leif Lundgren sa...

E: Uppdaterat.
"Engelskt" te, från Göteborgstrakten

Sebastian sa...

Härliga bilder från mässan. Ser redan fram emot nästa gång :)