2011-12-22

Jullunch-pizza

I tisdags var jag med och organiserade en liten jullunch. Vi var ett gäng som hade plockat fram en någorlunda hyfsat julbord. Rökt lax, skinka, fårfiol, ägghalvor och sill såklart. Jag hade bidragit med att göra sillinläggningarna.

Det var en trevlig lunch, alla åt och småpratade lite sådär som man gör på sådana tillställningar. Och så blev det lite rester, ganska mycket rester faktiskt. Så när jag gick hem hade jag med mig en del rester. Fårfiol, grönkålen som var garnityr och en halv Västerbottenost.

Idag blev det därför jullunch-pizza.

Grönkålen trodde jag skulle behöva lite förberedande uppmjukning. Så den fick ligga och sjuda några minuter först. Sen blev den smörslungad en aning innan pizzan monterades. Pizzabotten, tomatsås, grönkål, lammfiol och västerbotten. Som en jultallrik, fast mycket godare.

/L






Inga kommentarer: