2013-11-21

Pizza, post fix

I lördags hade jag en flankstek i kylen och lovande planer.
Men när jag serverade så var det något fel. Jag tog en första tugga och det smakade "fel". Jag tror den där biffen var "bättre före" för ett tag sedan.

Efter en tur förbi sopp-påsen var det dags att fundera på vad jag skulle få som andra rätt till middag.Den första var ju lite rutten...

Det här var ett tillfälle jag inte ville laga middag. Igen. En gång om dagen borde räcka.
Så jag fick ner till pizzerian och köpte en skinka-räkor-championer-pizza och vandrade hem.

Väl hemma hade jag en ljummen pizza, dåligt gräddad botten, med dålig ost och för lite kryddor.
Dags för Pizza Rescue!

Så ta din enkla pizza och försök att krydda upp den. Oregano, starkt paprikapulver och lite vad annat spännande du hittar i kryddhyllan. (Nästa gång ska jag prova att mala lite sechuanpeppar.)

Sen in i ugnen med pizzan igen, den har ju ändå blivit lite kall  (den undre halvan av pizzan brukar fungera som plåt för pizzan).

Efter några minuter under grillen är det dags för middag, försök två.




Inga kommentarer: