2010-02-10

Frästa morötter med stekt korv

Innan jag flyttade hemifrån var frästa morötter en enkel och god sak man kunde göra.
Grovriv morötter, stekpanna med lock. Ät.
Sedan dess har den rätten försvunnit på något sätt.

Idag var det dags för nypremiär.
I kylen hade jag ett paket italiensk salsiccia. Sån där gjort i en fabrik i det äkta Italien.

Så stekt korv med frästa morötter.

Korven hamnade en liten stekpanna, brytes och fick ligga och små-puttra lite medans grönsakerna tillagades.

I den stora pannan: lite olja, chili, vitlök, timjan, en skivad gul lök, fyra grovrivna morötter. Salt och peppar.

Efter en stunds fräsande la jag på locket och lät allt puttra i fred, säkert fem minuter innan jag gick tillbaka och tittade. Okej, fem minuter till kanske.

Sen var det ätdags!

Kan fortfarande inte förstå varför jag slutade göra detta...
/L

Inga kommentarer: